Wachtkamerscherm

Wachtkamerschermen gebruiken in een apotheek

mei 22, 2017

by — Posted in Communicatie

Een wachtkamerscherm kun je in je apotheek goed gebruiken om cliënten informatie te geven. Dat niet alleen: het maakt ook dat cliënten het wachten minder lang vinden duren. Volgnummers helpen al wel een beetje, omdat men dan weet waar men aan toe is, en de smartphone kan pakken onder het wachten, maar met een narrowcasting scherm kun je hen op de hoogte houden van ontwikkelingen in de gezondheidszorg, nieuwe medicijnen die op de markt zijn, en eventueel aanbiedingen of acties. En uiteraard ook nieuws over je eigen apotheek. Je kunt ook de volgnummers op het scherm laten zien. Cliënten kunnen dan in de gaten houden wanneer ze aan de beurt zijn, terwijl ze bekijken wat op het scherm vertoond wordt.

Entertainment

Zo’n scherm biedt wat entertainment, of dat nu in de vorm van informatie is, of van grappige filmpjes en muziekvideo’s. Je kunt je eigen mix samenstellen, door afspeellijsten te maken. Omdat klanten altijd binnen afzienbare tijd weer verder gaan, hoeft die lijst niet eindeloos te zijn, maar je kunt er zoveel informatie op kwijt als je wilt. Veel cliënten vinden de nieuwste ontwikkelingen in de gezondheidszorg bijvoorbeeld zeer interessant.

Nuttige informatie

Naast zorgen voor entertainment is zo’n scherm natuurlijk een ideaal om je cliënten te voorzien van informatie. Informatie over je apotheek en de producten die je verkoopt, maar bijvoorbeeld ook informatie over gezondheidscentra waar je mee samenwerkt, ziekenhuizen, poliklinieken of huisartsenpraktijken. De weekenddiensten kunnen er bijvoorbeeld op gepubliceerd worden. Zodat je cliënten weten waar ze moeten zijn, mocht er iets onverwachts gebeuren.

Communicatie

Communicatie via narrowcastingEen aanvulling op je wachtkamer informatiesysteem is een interactieve zuil, waarop cliënten aan kunnen geven wat ze willen, en voor hen bestemde informatie te zien kunnen krijgen. Ze kunnen zo gemaakt worden dat ze dan het volgnummer van de juiste balie uitprinten.

Narrowcasting in je wachtkamer maakt dat de communicatie met je cliënten beter verloopt. Het is een zeer goede aanvulling op brochures en tijdschriften, die er misschien liggen.  Het maakt de informatie levendig, en zorgt dat cliënten zich minder irriteren aan wachttijden, zelfs als ze haast hebben.

In plaats van mopperende cliënten heb je dan te maken met goed geïnformeerde cliënten, die zich op hun gemak voelen. Niet alleen is dat prettiger, het scheelt ook tijd in het afwerken van de recepten. Je kunt klanten sneller en efficiënter bedienen als je geen tijd of energie hoeft te steken in het uitleggen waarom het zolang duurt of het dealen met ontevreden cliënten.

Nieuwsgierig geworden? Kijk eens bij een speciaalzaak in narrowcasting systemen om te informeren naar de mogelijkheden!

Videowall of scherm kopen via Digisigning